www.battletech.nl

Nederlands forum voor spelers van Classic Battletech.
Het is di sep 07, 2010 12:02 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Kwasten en zo - het begin
BerichtGeplaatst: zo maart 07, 2010 5:31 pm 
Member [duc|gal]
Member [duc|gal]

Dit is hem.

Afbeelding

After all, a man got to know his limitations.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo maart 10, 2010 9:52 pm 
Member
Member

Ik heb eindelijk eens wat kunnen speuren bij de hobby winkels in mijn buurt maar eerlijk gezegd niet echt ver gekomen. Sommige adviseren eens op internet te zoeken met meer succes en de prijzen vallen me allersinds mee.

De weblink copy - pasten in je browser. Op de een of andere manier krijg ik ze anders niet goed in dit bericht geplakt.

Voor Revell kwasten en verven kwam ik hier terecht. Ik weet niet of dit marterharen kwasten zijn en van Revell heb je waarschijnlijk de Aqua lijn nodig.

http://www.anw-modeltreinen.nl/ - naar beneden scrollen in het linker menu.

Voor Vallejo verven kom ik hier, ook hebben ze een beperkte collectie marter haren kwasten.

http://www.vallejo.nl/assets/s2dmain.html?http://www.vallejo.nl/

Voor vijlen kwam ik in Belgie terecht en dit lijkt mij wel een goede keus.

http://www.jewellerytools.be/cataloog/productfiche.aspx?lang=N&product_code=110-01&groep_code=114

Als iemand nog tips of advies heeft laat maar komen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 11, 2010 9:58 am 
Member [duc|gal]
Member [duc|gal]

De Revell Standard lijn is kunststof, Luxus is marter. Ik heb zelf (nog) geen ervaring met de Revell Aqua lijn, maar proberen kan geen kwaad en de prijzen zien er ook niet verkeerd uit. Heb je geen winkel met kunstenaarsbenodigheden in de buurt? Daar kun je iig penselen scoren.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 11, 2010 1:19 pm 
Member
Member

Toby schreef:
Daar kun je iig penselen scoren.

Wat zijn iig penselen?

Ik was vandaag even langsgegaan bij een hobby winkel en ik kwam erachter dat ze ook cursussen organiseren. Ze hadden daar goede ervaringen met kunststof marter penselen voor aquarellen. Ze hadden een blauwkleurig penseel en liggen ongeveer 1 euro duurder als een marter penseel van een ander merk maar ook bij veel gebruik blijft de punt in vorm en krijg je niet een waaier waarmee je detail niet kunt afwerken. Het zal wel een kwestie van proberen worden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 11, 2010 5:12 pm 
Member [duc|gal]
Member [duc|gal]

iig = in ieder geval

De kunststof marter is wederom een dier dat ik niet ken. :wink: Maar niet te druk maken, gewoon proberen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 11, 2010 9:16 pm 
Longtime Member [duc]
Longtime Member [duc]

kunststof; nylon wordt daarmee bedoeld?

Ik ben de vuistregel vergeten; met nylon watergedragen verven, met varkensharen de olie gedragen verven?

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr maart 12, 2010 11:00 am 
Member
Member

Toontje schreef:
Ik ben de vuistregel vergeten; met nylon watergedragen verven, met varkensharen de olie gedragen verven?

De vuistregel is: synthetische penselen in de winkel laten liggen.

Ik heb er nog nooit één gehad waarvan de punt niet na erg korte tijd al kromtrok tot hij net een vishaak leek — en daar is niet mee te schilderen :(

Varkenshaar is heel erg stug, daar zou ik ook geen modellen mee schilderen. Ik vermoed dat ze goed bruikbaar zijn om schilderijen mee te maken, maar voor modelbouw … ?

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr maart 12, 2010 2:23 pm 
Member [duc|gal]
Member [duc|gal]

Ik heb ook al vaker kromgetrokken punten weer rechtgeknipt. Varkenshaar is meer voor de van Gogh-stijl. :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr maart 12, 2010 2:37 pm 
Member [duc]
Member [duc]

persoonlijk vind ik kunststof wel fijn schilderen. Ja punten trekken snel krom, maar een goede marterharen penseel sloop je ook snel als je niet oplet.
Komt nog bij dat er wel vrij consequent een goede punt aan een kunsstof penseel zit tot ie krom trekt. Ik knip ze ook vaak bij en gebruik ze tenslotte nog even voor drybrushen.
Varkenshaar gebruik ik vaak voor grote stukken scenery.

Ik hou van alles wat malloot snel gaat en pulselasers heeft!

Now painting: Battletech; Hermes II. Epic: Basilisks. BFG: Scratch-built Ork BattleKroozer

Kookblog!

Profiel  

BerichtGeplaatst: za maart 13, 2010 3:16 pm 
Member [duc|gal]
Member [duc|gal]

De enigste kwasten die ik gebruik zijn die van GW.

En de eerlijkheid gebied mij toch te zeggen dat ik er content mee ben. Makkelijk schoon te maken en diverse soorten in hun arsortiment. De laatste twee kwasten waren eentje van ruim 2 centimeter in de breedte en eentje die heel erg kort is. Dat is voor verf beschadigingen op de lak. Daar krijg je een mooi effect mee.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma maart 15, 2010 9:20 pm 
Member
Member

Warpath schreef:
De laatste twee kwasten waren eentje van ruim 2 centimeter in de breedte en eentje die heel erg kort is. Dat is voor verf beschadigingen op de lak.

Warpath kun je eens een voorbeeld laten zien van die verf beschadigingen? Ik neem aan dat je dat doet met het penseel met de korte haartjes? Bedankt alvast.

Ik heb al een tijdje zitten denken hoe je dat het beste kunt doen en zo te zien heb jij dat al gevonden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di maart 16, 2010 10:40 am 
Member
Member

Dat heb ik je toch al laten zien? Pak tinnen modellen niet goed genoeg in als je ze vervoert en je hebt vanzelf beschadigde verf ;)

Maar als je het echt goed wilt schilderen dan kun je dat het beste doen met een fijn penseel, 000 of kleiner (hoe meer nullen, hoe kleiner het penseel) en dan de beschadigingen erop schilderen met de kleur van de onderliggende verf, of metaalkleur als je het wilt laten lijken dat de verf er helemaal af is. Om dit echt goed te doen is veel moeilijker dan het lijkt, trouwens :) Ik zou dan ook aanraden om eerst eens te proberen de modellen gewoon te schilderen in kleuren of patronen die je leuk vindt, eventueel met wat drybrushen eroverheen om het detail wat beter uit te laten komen. Wanneer je de basis onder de knie hebt ontdek je vanzelf manieren en technieken om mooiere effecten te bereiken.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di maart 16, 2010 5:33 pm 
Member [duc|gal]
Member [duc|gal]

Een mooie voorbeeld is de foto die ik op deze topic geplaatst heb.

Maar een andere tip van de GW was als volgt.

Een kleine penceel, net wat Gurth zegt, en dan met zwarte verf een hele kleine beweging maken. Een mooie plek zijn de voeten en de lasnaden van een miniatuur. Laten drogen en dan met een metalenkleur er over heen gaan. LET WEL OP! De metalen kleur met drybrushen er over heen gaan. Als het allemaal goed gaat, en geloof mij het blijft oefenen, krijg je een mooie beschadiging met als achtergrond een klein zwart randje.

En wederom wat Gurth hier zegt, oefenen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 25, 2010 11:14 am 
Member [duc|gal]
Member [duc|gal]

En? Lukt het allemaal een beetje?

Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 25, 2010 4:19 pm 
Member
Member

Ik ben nog steeds in de verkennings fase.

Omdat RalPartha dicht was ben ik op internet gaan zoeken en de eerste modellen komen nu zo'n beetje binnen. Het heeft me wel tijd gegeven om met jullie tips naar andere benodigdheden te zoeken en om wat ideeen op te doen voor kleuren en (eenvoudige) schilder technieken.

Waarschijnlijk bestel ik dit weekend het eerste setje verf, dan kan ik met Pasen aan de slag als het allemaal mee zit. Snel zal het niet gaan ben ik bang (werk, kinderen en ander prive perikelen) maar als ik wat vorderingen maak zal ik eens kijken of ik het op dit forum kan krijgen.

Trouwens ik heb ook nog een zwaar geschilderde mech binnen gekregen. Laat je die gewoon een paar dagen in de tinner liggen om de verf er af te krijgen of gebruik je hierover grover geschut?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur