Vixen schreef:
Ik heb mijn Mech A staan op lvl 0 (open terrein) achter een lvl 1 terrein. Verder weg, in ieder geval niet naast mij, staat een vijandelijk voertuig B en Mech C. B en C staan op lvl 0 terrein. Als B en C op A vuren heeft A partial cover.
Volgens mij wel, ja.
Vixen schreef:
Als B en C nu op lvl 1 terrein staan en beide vuren op A dan heeft A tegen B een partial cover modifier en tegen C niet.
Uit m'n hoofd zou ik zeggen dat A tegen allebei de modifier geeft, behalve als C erg dichtbij staat.
In een paar boeken heeft ooit een handig grafiekje gestaan waarmee je "verticale" LOS kon bekijken, maar als je het echt wilt zou je ook met wat goniometrie eruit moeten komen (omdat LOS in dit geval bestaat uit wat goochelen met gelijkvormige driehoeken

).
Vixen schreef:
Als B en C nu op lvl 2 terrein staan en beide vuren op A dan heeft A tegen zowel B als C geen partial cover.
Dat lijkt mij ook, maar dit is een beetje een moeilijk geval omdat het best ook nog eens afhankelijk zou kunnen zijn van de afstanden tussen de eenheden.
Vixen schreef:
Als A in depth 1 water staat en het lvl 1 terrein dat in de LOS ligt betaat niet dan heb ik altijd partial cover.
Ja, want de 'Mech steekt maar voor de helft boven het water, en dat blokkeert LOS naar de onderste helft, dus in depth 1 water is er altijd partial cover. Maar ook een -1 om op je te schieten, dus netto een +2 i.p.v. de normale +3 voor partial cover.
Vixen schreef:
Ik denk dat voor mij het lastige stuk zit dat je voor LOS niet alleen kijkt naar de hoogte van het terrein maar daarbij de hoogte van de eenheid moet optellen om de werkelijke hoogte voor LOS/partial cover/ed te vinden. In andere spelen die ik speel werkt dat anders
Eigenlijk het enige dat daarbij van belang is, is dat een 'Mech twee levels hoog is, maar elke andere eenheid maar één level.